Datum registrace: 26. 11. 2011
Pavliczka
Původní Sebekoučink
11 %
0 kg
9 kg
Již zhubnuto: 1 kg
Získané body
Počítadlo pohybu
Můj pohyb | |
---|---|
Chůze: | 0 km |
Kolo: | 0 km |
Cvičení: | 0 h 0 min |
Všichni uživatelé | |
Chůze: | 95079.98 km |
Kolo: | 51412.41 km |
Cvičení: | 4327 h 47 min |
Stob skupiny
Pavliczka
Jak psát blog?Hladová a protivná
16. 02. 2012
Můj dvanáctitýdenní hubnoucí cyklus se chýlí ke konci a já čím dál častěji pozoruji tento jev - hlad. A to jsem si poslední dobou dovolila trochu vyšší příjem než dříve. Proč mám hlad? Včera večer už mě to naštvalo a dala jsem si další, ne moc zdravou večeři. Při té příležitosti jsem si uvědomila, že jsem celý týden na lidi protivná, že jsem v jednání s lidmi netrpělivější a podrážděnější. Prošla jsem si v duchu celý týden a vzpomněla si na řadu takových momentů, kdy jsem se chovala neobvykle podrážděně. To nemůže být náhoda!
Když jsem začala hubnout a zadala svoje údaje do programu, program mi doporučil příjem 5300 kJ. Zkusila jsem to, ale zdálo se mi to hrozně málo. Řekla jsem si, že bude stačit, když budu mít do 6000 kJ. Pohybovou aktivitu jsem v programu přenastavila z 3 hodiny týdně na 5 hodin týdně (což je vlastně opravdu hodně, a program mi nově doporučil 5800 kJ. Docela málo! Posledních 10 dní dodržuji tak 6500 kJ. A stejně mám hlad.
Když jsem se sebekoučinkem začala, chvíli mi trvalo, než jsem vychytala jídelníček. Ale potom jsem i při příjmu 6000 kJ měla často pocit, jak je to fajn a že bych takto mohla fungovat pořád. Vůbec jsem neměla hlad. Proč se to teď změnilo, i když mám příjem trochu vyšší? Je to proto, že už program dodržuji dlouho?
Ještě minulý týden jsem si říkala, že si po skončení programu nastavím ještě jeden, čtyřtýdenní, abych, když mi to tak jde, ještě 2 kg ubrala. Ale teď si říkám, díkybohu končím a najedu na udržovák. Tak ještě dva dny a snad už nebudu na své okolí tak protivná.
Hodnocení (16 hlasů):
Komentáře je možné psát až po přihlášení.
27. 02. 2012 16:56
Lucius
Loni jsem měla taky 12-i týdenní cyklus a poslední 3 týdny jsem měla ten samý problém, jako by si tělo říkalo já už končím a chtělo nějakou nezdravou odměnu za to, co se s ním stalo. jak se říká "shozené kilo neoslavujeme žranicí..." :-), pak jsem přišla na to, že vnitřní hladové já je ticho, když si těch 12 týdnů raději rozdělím na 3 krátké cykly a mezi nimi jen pár dnů pauzičku... Dát si pár (opravdu pár:-)) mňamek, co bych se styděla psát do tabulky a odpočinout si zase trochu jinak... A fakt pak zase začínám s chutí :)
16. 02. 2012 19:49
Tohle jsem prožívala také. Při 5200 kJ jsem hlad neměla, ale jak jsem začala navyšovat, přišel hlad. Tak jsem si jídlo dělila na více porcí a jedla po 1,5-2 hodinách. Tělo se uklidnilo a je to lepší. A teď v zimě si dělám denně teplé polévky a ty mi svědčí více jak saláty ze syrové zeleniny.
16. 02. 2012 16:23
Já mám opačný problém. Při zadávání váhy mi program napočítal 5000 kJ a já nemám šanci tolik jídla sníst. Zdá se mi, že jsem přecpaná. První týden jsem shodila kilo, ale druhý týden už jen půl kila. Tak nevím, jestli nemám ubrat jídla, ale zase bych měla všechny semaforky červené.
16. 02. 2012 16:18
Se stejným problémem jsem se potýkala na konci mého prvního, také dvanáctitýdenního, cyklu... Vyřešil to udržovák :-) Takže si ho dej a bude líp :-)
16. 02. 2012 15:21
Prošla jsem si tím na podzim a byla jsem z toho také dost rozhozená. Ale pomohlo mi, že jsem prostě měsíc jedla víc, zklidnila se, teď ještě udržuji, ale tak nějak volněji :-) a váha drží. Chtěla bych ještě něco dolů, ale mám pocit, že si tělo potřebuje "zvyknout" na novou váhu. Takže místo nespokojenosti, že mi ještě 2-3 kila chybí, si užívám, že mám o 8kg méně než před rokem. A až budu mít zase chuť a sílu, zkusím to dotáhnout. Myslím, že být v klidu je při hubnutí nejdůležitější, jakmile se začneme moc honit, tak je to v háji.
16. 02. 2012 13:30
Čím to je nevím. Ale při mém loňském dvanáctitýdenním hubnoucím jsem na tom byla úplně stejně. I s těmi KJ příjmu. A je pravda, že jsem poslední 2 - 3 týdny netrpělivě vyhlížela konec, abych už si konečně mohla nastavit udržovák a navýšit příjem. A už mne to ani nebavilo tak jako na začátku, a to byl květen, takže venku bylo teplo :-)
16. 02. 2012 13:25
Na začátku hubnutí nebývá při dodržování režimu hlad, tělo čerpá z větších zásob. Protože jídlo není tak kalorické jako dřív, pociťuji spíš vnitřní pocit hladu, i když je žaludek plný. Chvilkové noční pocity zimnice znám při hubnutí taky, když tělo čerpá ze zásob.
Přidej příjem, ale jen přes den. Večer ho zatím nezvyšuj, až podle toho, jak tělo zareaguje a jez nejpozději 3 hodiny před spaním. Právě to na sobě zkouším.
Přidej příjem, ale jen přes den. Večer ho zatím nezvyšuj, až podle toho, jak tělo zareaguje a jez nejpozději 3 hodiny před spaním. Právě to na sobě zkouším.
16. 02. 2012 12:27
ambiente
mám to stejně! Mám hlad , když se najím. To znamená, když večer se nacpu, ráno vstávám totálně hladová. Když večer sním míň jídla, nebo v brzký čas, ráno žaludek nežadoní sousto, stačí to, co pokaždé .
A kruci, ani já dneska nepila!! Vyjma kafete!! Jdu to napravit!
Mělo by tu na mne bliknout světýlko s příkazem: běž se naslopat vody!!
mám to stejně! Mám hlad , když se najím. To znamená, když večer se nacpu, ráno vstávám totálně hladová. Když večer sním míň jídla, nebo v brzký čas, ráno žaludek nežadoní sousto, stačí to, co pokaždé .
A kruci, ani já dneska nepila!! Vyjma kafete!! Jdu to napravit!
Mělo by tu na mne bliknout světýlko s příkazem: běž se naslopat vody!!
16. 02. 2012 11:53
holky tak mě je teda taky pořád zima :( hlavně každý večer když usínám to se klepu jak ratlík :( hlad ani nemám,jen občas po dopo sváči a protivná sem teda občas taky :D ale to spíš tím že se do ničeho nevejdu grrrr
16. 02. 2012 11:49
Děkuji za vaše reakce. Asi to bude mít opravdu více příčin a zima bude asi jedna z nich. Bazál změřený nemám, ani nevím, podle čeho to určují, ale asi moc vysoký nebude - já jsem takový typ, že nemám moc svalů. Denzitu jídla mám docela dobrou, pohybuje se různě od 350 do 500. Teď budu pomalu najíždět na udržovák, tak to hlavně nesmím podcenit, aby kila nešly nahoru stejně rychle jako dolů. Díky, Evi, za upozornění na sacharidy a jejich rovnoměrné rozložení, budu si toho víc všímat. A HLAVNĚ SE UŽ TĚŠÍM NA JARO!!!
16. 02. 2012 11:25
taky teď mívám hlad jsem už v udržováku na 7600kj a pokaždé se těším na další jídlo myslím si že je to počasím a tím,že je mi pořád zima a tak bych baštila.Chce to JARO
16. 02. 2012 10:56
a jakou máš denzitu? já třeba když mám pod 450, tak jsem celkem nacpaná. Je to hlavně zelenina, piju k svačině kefír a tak... Jak mám k 600, tak mívám občas hlad. Co se týče objemu jídla, taky se potřebuju nacpat.
jinak souhlas s tím, že pravidelnou stravou se zrychluje metabolismus, určitě se vyplatí nechat si ho změřit a udělat třeba za 2 měsíce kontrolní měření.
Já třeba se snažím hladat míň kalorickou variantu mých oblíbených jídel, abych si prostě mohla "dopřát" a zahnat chutě.
jinak souhlas s tím, že pravidelnou stravou se zrychluje metabolismus, určitě se vyplatí nechat si ho změřit a udělat třeba za 2 měsíce kontrolní měření.
Já třeba se snažím hladat míň kalorickou variantu mých oblíbených jídel, abych si prostě mohla "dopřát" a zahnat chutě.
16. 02. 2012 10:53
Holky, já si myslím, že hlad je tou zimou. Tělo si žádá proti chladu tuky a my mu je ještě bereme. Ten hlad na sobě pociťuju taky a taky nevím, co s tím. Jsem podrážděná a hlavně...je mi pořád zima. Čím víc hubnu, tím je to horší. asi to budu muset do jara nějak překlepat :-(
16. 02. 2012 10:31
mám opačný problém: mám hlad, když jím. když nejím, nepotřebuju jíst vůbec. ani pít. DO PRKENNÝ OHRADY, JÁ SE JEŠTĚ DNESKA NANAPILA.
16. 02. 2012 10:17
Tak to je můj případ,teda asi nejsem tak podrážděná,ale v poslední době cítím,že už nejsem tak ukázněná,mám chutě na jídla,která jsem odsuzovala,když jsem začínala.Mám i často hlad,vůle už mi začíná chybět.Podařilo se mi zhubnout za půl roku cca 17-19kg,teď mi to prostě takhle kolísá.Když jsem začala tento cyklus,tak při pohybu 4x týdně mě příjem byl vypočítám na 6600,což je pro mě prostě málo.Dřív jsem měla příjem 6900 a šlo to i s tím.Takže jím pořád cca 6900kj,ale už to není jako dřív:-( já doufám,že je to tou zimou,že má vliv na naši psychiku,vůli atd.Tak ještě vydrž a pak třeba bude líp.
16. 02. 2012 10:09
Asi ti tělo podvědomě říká,že už má dost hubnutí.Už jsi shodila 10 kg a to je víc než 10 % ,které je doporučeno.Máš hodně pohybu.Máš změřený bazál?Já ho mám také o dost vyšší než mi vypočítal program.
16. 02. 2012 09:55
Ty se hodně hýbeš a tak podle mě potřebuješ i více energie, tělo jako by si uvědomilo, že rychle přišlo o tukové zásoby a teď "panikaří". Zhubnout 10 kilo pro tebe je jako pro mě třeba 30kilo - je to už docela velký zásah.
Udržování té noví váhy je skoro někdy náročnější než to shazování. Teď pro tebe asi přijde období pokusů o kolik si můžeš přidat tak aby ti to vyhovovalo, neměla si hlad a zároveň si nepřibírala. Tabulky jsou v tomhle případě stejně podle mě jen orientační, protože každý jsme přeci jen jiný. A možná ti bude třeba více ten udržovací cyklus vyhovovat protože tam je více sacharidů.
Udržování té noví váhy je skoro někdy náročnější než to shazování. Teď pro tebe asi přijde období pokusů o kolik si můžeš přidat tak aby ti to vyhovovalo, neměla si hlad a zároveň si nepřibírala. Tabulky jsou v tomhle případě stejně podle mě jen orientační, protože každý jsme přeci jen jiný. A možná ti bude třeba více ten udržovací cyklus vyhovovat protože tam je více sacharidů.
16. 02. 2012 09:54
Mám podobnou zkušenost. Začínala jsem hubnout na 5500 kJ, které mi spočítal program, dařilo se mi dodržet 5900 kJ, ale bylo to jentaktak. Vždy když se blížil čas dalšího jídla, tak Míša nějak víc zlobil :-) Po udržování cítím jako velké vítězství, když se mi krátkodobě (cca týden) podaří snížit na 6500. Hlad je pro mě snesitelný na 7000 kJ. Nejsi citlivější na pokles cukru v krvi? Já zřejmě ano. Večer před spaním musím něco malého sníst. Nedávno mi bylo i hrozně špatně, když jsem si prudce snížila příjem na úroveň bazálu (ve snaze nastartovat zhubnutí posledních pár kil) a nečekaně se mi protáhla pauza mezi jídly. Od té doby si hlídám, abych měla dostatek sacharidů i ke svačinám. Ráno "nastartuju" tak kolem 35-40 g a v době svačiny to přiživím asi polovičním množstvím. Je mi podstatně líp a podrážděnost a napětí "se nekoná". Vyhýbám se bílému cukru. Teď ještě zkusit "poladit" hubnoucí jídelníček... ale zatím se mi nějak nechce :-) Asi za to může počasí :-D
16. 02. 2012 09:50
Přidávám se k Libě....Je možné, že díky zimě a ošklivému počasí je člověk podrážděnější, nervóznější a tudíž někdy se to projevuje tak, že máme pocit hladu. Ještě mě napadlo zkusit najít takové jídlo, aby toho bylo opravdu hodně.Když si dám k obědu knedlíky, zelí a maso ....za hodinu mám hlad jak vlk....když si dám zeleninový salát...je toho tolik, že to ani nesním...Hlavně nepovolit a pořád jíst, jak se má:-) Věřím, že jakmile vysvitne sluníčko, vše hned půjde lépe:-) Držím pěstičky:-)
16. 02. 2012 09:49
Ještě - nemáš změřený bazál na nějakém inbody?
třeba jedeš dlouho pod bazál a tělu strádá :-)
Mě sebekouč taky napočítal na hubnutí míň, než je můj změřený bazál. Takže ručně nastavuji vyšší hodnoty.
třeba jedeš dlouho pod bazál a tělu strádá :-)
Mě sebekouč taky napočítal na hubnutí míň, než je můj změřený bazál. Takže ručně nastavuji vyšší hodnoty.
16. 02. 2012 09:47
Možná sis poctivým dodržováním a cvičením zrychlila metabolismus :-)
Neboj se navýšit, třeba to i tak ještě poleze dolů...
Držím palce :-)
Neboj se navýšit, třeba to i tak ještě poleze dolů...
Držím palce :-)
16. 02. 2012 09:46
Tak s tímhle jsem měla problémy, když jsem držela před rokem a půl dietu která byla založená na kokteilech. - Hladová, protivná a vzteklá - hlavně při pohledu na rodinu u guláše s šesti.
Tady zatím nepociťuji ani hlad a ani závist při pohledu do talíře synáčků. Pravda - mám zatím za sebou z 12titýdenního cyklu jen čtvrtinu, ale zatím to ujde. První spotřebu mi to spočítalo na 5000 a kupodivu jsem měla co dělat, abych to vůbec splnila. Teď jsem si přidala pohyb a nový výpočet je 6100, ale já si to zvedla jen na 5400. (Po přečtení rad, že přidávat se má postupně cca po 14ti dnech o 400kj) Zatím je mi fajn. Tak doufám, že to vydrží. A tobě držím do udržovacího cyklu pěstičky a snad se to srovná :-)
Tady zatím nepociťuji ani hlad a ani závist při pohledu do talíře synáčků. Pravda - mám zatím za sebou z 12titýdenního cyklu jen čtvrtinu, ale zatím to ujde. První spotřebu mi to spočítalo na 5000 a kupodivu jsem měla co dělat, abych to vůbec splnila. Teď jsem si přidala pohyb a nový výpočet je 6100, ale já si to zvedla jen na 5400. (Po přečtení rad, že přidávat se má postupně cca po 14ti dnech o 400kj) Zatím je mi fajn. Tak doufám, že to vydrží. A tobě držím do udržovacího cyklu pěstičky a snad se to srovná :-)
16. 02. 2012 09:44
Možná je to tak jak píšeš, ale je možné, že tri leze na nervy to studené počasí a tělo podvědomě cítí, že zima ještě úplně nekončí, aproto si žádá něco navíc. Máš dost velký výdej, uvidíš po dvou dnech, co ti program naství do udržováku.
Pavliczka
Aktuality
Kvíz o ceny
Soutěž o produkty Wasa byla ukončena.
Gratulujeme výhercům: rosste, Ratuska, karkkrk
Ankety
Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?