Datum registrace: 21. 03. 2012
jana.stara
Původní Sebekoučink
26 %
0 kg
3.9 kg
Již zhubnuto: 1 kg
Získané body
Počítadlo pohybu
Můj pohyb | |
---|---|
Chůze: | 0 km |
Kolo: | 0 km |
Cvičení: | 0 h 0 min |
Všichni uživatelé | |
Chůze: | 95079.98 km |
Kolo: | 51412.41 km |
Cvičení: | 4327 h 47 min |
jana.stara
Jak psát blog?Mám toho plnou hlavu
28. 06. 2012
Ahojky lidičky i když to sem nepatří,potřebuji se vypovídat.Jak už název napovídá mám toho plnou hlavu.Jedná se o mojí dceru Kačku.Dneska je jí 11 let a má problémy se spolužáky ve škole.Již od první třídy si s nimi nesedla a problémy na sebe nenechaly dlouho čekat.Za těch 5 let se střety postupně zvyšovaly.Nejdřív to byly schované učebnice,ztracená pera,asi 10 kružítek pravítka atd.Pak se přidalo slovní napadání a vrcholí nám to ,,přátelskou,, herdou do zad,podrážením nohou,kmeny v pítí atd.V pátek ji budoucí spolužák(spojují se třídy)kopal na hřišti,protože nechtěl,aby s nimi hrála vybiku.Když jeli na výlet seděla v autobuse sama.Do třídy s Kačkou chodí i sestřenice,která Káťu ve škole ignoruje.Káťa má ve škole jednu kamarádku,která je moc hodná,ale když přijde jiná spolužačka,tak jde za ní a Káťu odeženou.S dcerou jsme to opakovaně řešily,s učitelkou taky.Dcera mě 3xdo týdne doma brečela,že nepůjde do školy kvůli spolužákům,že se bude učit doma.Když jsem to řešila s učitelkou tak mi řekla,že je Káťa poškoubák a že si za tomůže z větší části sama,že spolužáky provokuje.Tak jsem to te´d na konci roku začala řešit přestupem na jinou školu.Dcera nejdřív nechtěla,že ve škole jako takové se jí líbí.Nakonec s přestupem souhlasila.Te´d však dostala učitelka jebunk od ředitelky,že z její třídy odchází moc žáků a že se to s prvňákama nesmí opakovat a tak začala Káťe tlouct klíny do hlavy,proč chse pryč,když má ve třídě tolik kamarádek které se za ní postaví(kde tedy byly těch 5 let) a že když změní postoj,bude mít kamarádů ještě víc a pod.A tak já teď nevím co mám dělat.Dneska si v nové šloke máme vyzvednout učebice a podepsat přestupové papíry.Co mám dělat?Doopravdy se situace zlepší,když se spojí třídy dohromady nebo to bude ještě horší.Teď v posledním týdnu dali sice Káťe pokoj a holky(některé)se s ní i baví,ale co bude v září?Káťa má z přestupu strach a já nevím jestli dělám dobře.Co mám dělat? Nezlobte se že jsem se takhle rozepsala,ale mám toho doopravdy plnou hlavu.............
Hodnocení (2 hlasů):
Komentáře je možné psát až po přihlášení.
12. 07. 2012 22:53
Taky jsem něco podobného řešila s dcerou když byla ve 4. třídě a jsem přesvědčená, že jsi udělala správně, když jsi ji nechala přestoupit, myslím dokonce, že tohle je jediné a naprosto nutné řešení. Mé dceři se v nové škole moc líbilo, v té třídě bylo úplně jiné ovzduší a úplně jiná děcka, dodnes se ještě občas schází, i když jim je už 17 a jsou na jiných školách. Držím dcerce palce! :-)
28. 06. 2012 17:49
Čtu, že už je rozhodnuto a já souhlasím s přestupem. Mám to za sebou u dcery . Měnila třídu v osmičce a dodnes má nové kamarádky z nové školy a dost se zlepšila v učení. A sama to vloni řešila u mé vnučky a ta šla od šesté třídy na gymnázium a najednou kamarádky má.
28. 06. 2012 17:41
Já jsem tohle zažila sama a před lety i se synem- vyřešili jsme to právě přestupem na jinou školu, kde je syn už pět let absolutně v pohodě, přestupu jsme nelitovali nikdy......Držím palce.
28. 06. 2012 16:36
Souhlasím s těmi, co radí přestup. Sama jsem si prošla něčím podobným (posměšky, ošklivé řeči, ignorace ostatních ze třídy... a já byla natolik blbá, že to nikomu neřekla a neřešila to). Jen na rozdíl od tvé dcery to u mne bylo až ke konci základní školní docházky (7. až 9. třída). Každopádně přestup na střední školu do prvního ročníku mi moc pomohl - mohla jsem začít úplně od začátku, protože mne tam téměř nikdo neznal - ty tři holčiny ze základky, co šly se mnou, mne naštěstí extra neřešily, tak to bylo OK. Nicméně držím palce, aby se tvé dceři začalo dařit lépe a našla si kolektiv, který ji přijme takovou, jaká je!! :-)
28. 06. 2012 15:38
Jako pedagog:-) radím přestup, pokud je to tedy lepší kolektiv, který ji přijme tak se rozhodně adaptuje na změnu rychleji a lépe, než se neustále stresovat ,,šikanou,, Udělaly jste holky určitě dobře ;-)
28. 06. 2012 15:37
Asi bych u toho přestupu zůstala. Je smutné, že učitelka není schopná situaci řešit, jde o jasný případ šikany. Celá škola by to měla řešit. Bohužel, tvoje dcera asi má charakteristiky oběti šikany a pokud se sama nijak nezmění, je nebezpečí, že ji něco podobného potká i na nové škole. Abys tomu předešla, chtělo by to asi psychologa.
28. 06. 2012 14:52
Zažila jsem něco podobného na ZŠ a dodnes na to nerada vzpomínám :-D akorát já s tím rozdílem, že jsem to nikomu neřekla..do školy jsem chodila s odporem a co si ze záblesků pamatuju tak to vyvrcholilo tí, že jsem nejdřív učitelce řekla,že bych chtěla přejít do vedlejší třídy, kam chodila kamaradka od nás ze stejne ulice se kterou jsem i běhala venku a když to nevyšlo ,protože kamaradka přechazela na sportovní školu do vedlejšího města tak učitelka rodičům začala říkat, že si za vše muzu sama a že nic neumím a bla bla...přitom ve výtvarce jsem kreslila nejlíp ze třídy,naše třídní luxusne malovala a moje výtvory posílala do všech různých soutěží a pak mi dala na vysvedčení klidne i trojku..S mou mámou si denně dopisovali v deníčku který jsem jim já předávala jako prostředník ....no přežila jsem, v 6 třide pri přestupu na druhy stupen si me prozmenu oblíbila naše nová třídní dějepisářka a me se na škole zalíbilo i když kolektiv byl pořád stejný,ale já se nenechala nikdy rozhodit, dokonce jsem se spřátelila s jednou spolužačkou víc ,začala jsem s ní sedět,všude chodit ve škole i mimo a vyustilo to v to, že jsem ji měla i za svědkyni na své svatbě........ ale kdybych se teď měla vrátit do školních let a bydlela bych ve městě kde je více škol,tak bych určitě přestoupila, ale pokud bych bydlela opět v Drnovicích kde všichni znají všechny a měla volit že přestoupím na jinou školu,asi bych nešla....Možná se to na mě trochu podepsalo psychicky ale nelituju že jsem nakonec zůstala v té třídě a základku tam dochodila,protože první stupeň je uplně o ničem jiném než druhý....ale pro tvou dceru bych doporučila spíš přestup na jinou školu aby měla klid!,pokud s ní nějaké kamaradky budou chtít zustat v kontaktu,vždycky si najdou cestu a pokud ne,bude mít nové a lepší!
28. 06. 2012 14:36
Já vám všem strašně moc děkuji.Ptřebovala jsem se ujistit,že jednám správně.Před chvílí jsme se s dcerou vrátily z nové školy a dojmy jsou zatím skvělé.Ředitelka vstřícná,sepsaly jsme přestupové papíry,ptala se dcery na zájmy...prostě super.Pak Káťu dovedla k budoucí třídě.Pak jsme zašly přihlásit jídlo a i tam byly vstřícní.Nakonec jsme dorazily do školní družiny,kde je moje známá.V družině byly i tři budoucí spolužačky.Po vzájemném představení se šly všeschny čtaři projít po škole a když se vrátily tak spolu ještě půl hodinky debatily a dokonce jedna Kačce nabídla,jestli s ní nechce sedět.Chtělo se mi brečet.Kačka je zatím spokojená a snad zůstane i nadále.Ještě jednou vám všem mooooc děkuji za povzbuzující komentáře.
28. 06. 2012 13:11
no a já si přečetla názor všech a vidím že ho máme všechny uplně stejný.Nic se nezmění snad jen to že do třídy v září přibudounové děti a ty staré jim tvou dceru představí jako hloupou a nekamaradskou.dej ji šanci na nové škole žadne sice uplnš od začátku ale nikdo s dětí nebude vedět proč je ve třídě jako nová a jestli ona bude kamarádská tak si myslím že si určitě brzy kamarádky najde no a jestli to tak nebude pak hledej příčinu v ní,ale teď bych byla 100% pro přestup
28. 06. 2012 13:08
I já bych volila přestup.Děti jsou přizpůsobivé,v novém kolektivu si zvykne a radši dřív,než pozdě.
U nás teď řešíme podobný problém.Dcera končí 2 roč.střední školy a jedná se spíš o šikanu ze strany jednoho učitele.U nás hraje roli i celkový stav na škole(Jsou poslední třída svého oboru,nemá kam propadnout,je jich málo,jsou sloučení s jiným oborem,nevyučují je odborní učitelé,kteří museli odejít atd.).Když jsme to řekli třídní byla dost agresivní,jestli si jako myslím,že na té nové škole odmaturuje.To nevím,sle rozhodně tam bude mít větší šanci :-)
U nás teď řešíme podobný problém.Dcera končí 2 roč.střední školy a jedná se spíš o šikanu ze strany jednoho učitele.U nás hraje roli i celkový stav na škole(Jsou poslední třída svého oboru,nemá kam propadnout,je jich málo,jsou sloučení s jiným oborem,nevyučují je odborní učitelé,kteří museli odejít atd.).Když jsme to řekli třídní byla dost agresivní,jestli si jako myslím,že na té nové škole odmaturuje.To nevím,sle rozhodně tam bude mít větší šanci :-)
28. 06. 2012 12:35
Nestačila jsem přečíst všechny komentáře pod článkem,takže nevím co kdo radí,ale já z vlastní zkušenosti radím přestup.Udělala jsem to také když šel syn do 4té třídy a vše se ohromně vylepšilo vlastně byl potom naprosto spokojený i když do školy dojížděl MHD a tu kterou opustil měl za barákem.Držím palečky ať i Vám se to tato vydaří...:-))
28. 06. 2012 12:01
Určitě bych ji přendala na jinou školu a zkusila i toho psychologa,může z toho všeho mít ta Tvá Kačenka v sobě blok.Tady je těžké radit,ale měla bys ji přesvědčit že je jedinečná tím,jaká je,že se nemusí cítit jiná než ostatní.Aby si začala vážit sama sebe,ale to půjde lépe s psychologem.Určitě každé dítě se brání,takže i ona má možná reakce na spolužáky adekvátní tomu,jak se k ní chovají.Ale proč jí kazit dětství tím,že by měla pokračovat chodit do školy tam,kde se necítí dobře?Nakonec by to ovlivnilo celá příští léta a taky možná nechut ke studiu jako takovému a to by byla veliká škoda.Jen bych na nové škole asi neprezentovala,proč tam Kačenka přechází.A ani ona by to neměla asi ostatním vyprávět.každopádně Tobě i jí přeji krásné prázdniny a opravdu dobré rozhodnutí!!!A dej vědět,jaké to rozhodnutí nakoonec bude.Hodně štěstí!
28. 06. 2012 11:25
Jano, já bych ji předala na jinou školu, mám to z vlastních zkušeností, syn přešel na jinou školu v květnu v 7 třídě, a říkala jsem si,že jsem to měla udělat už dávno. Je to těžké rozhodovaní, ale nám to opravdu pomohlo. Dnes je synovi 22 a vzpomíná jen na spolužáky z té druhé školy, na první školu si ani nevzpomene.
28. 06. 2012 11:13
Já jsem taky pro přestup a určitě psychologa z poradny. Problém dětí je, že se řídí základním instinktem smečky. Pokud se někdo poněkud odlišuje, tak to zvířecí v naší hlavě nám říká "tu bílou vránu uklovat!"
Mám v rodině dva příklady. Můj bráška, který byl šikanován od základy až na učňák. (Pak se naučil karate a měl klid) Máma to dlouho netušila a bráška se nesvěřoval. Máma ho neviděla mezi ostatními dětmi a nevěděla, že se chová nějak jinak. Já to viděla a bolelo mě to za něj. Bránila jsem ho zuby nehty, ale bohužel ve třídě jsem s ním být nemohla - je o dva roky mladší. Výsledek je, že bráška dodnes trpí depresemi a to je mu prosím už 40.
Můj syn je vlastně kopie mého bratra, ale na rozdíl od něj měl obrovské štěstí na chápavé spolužáky se kterými se zná už od školky a kteří naopak vzali jako věc cti ho bránit. Takže řešíme jen "studijní" problémy. Nám naopak psycholog přestu nedoporučil, právě z obav z šikany. Ale té už máte vy dost, takže já bych na tvém místě zvolila ten přestup.
Mám v rodině dva příklady. Můj bráška, který byl šikanován od základy až na učňák. (Pak se naučil karate a měl klid) Máma to dlouho netušila a bráška se nesvěřoval. Máma ho neviděla mezi ostatními dětmi a nevěděla, že se chová nějak jinak. Já to viděla a bolelo mě to za něj. Bránila jsem ho zuby nehty, ale bohužel ve třídě jsem s ním být nemohla - je o dva roky mladší. Výsledek je, že bráška dodnes trpí depresemi a to je mu prosím už 40.
Můj syn je vlastně kopie mého bratra, ale na rozdíl od něj měl obrovské štěstí na chápavé spolužáky se kterými se zná už od školky a kteří naopak vzali jako věc cti ho bránit. Takže řešíme jen "studijní" problémy. Nám naopak psycholog přestu nedoporučil, právě z obav z šikany. Ale té už máte vy dost, takže já bych na tvém místě zvolila ten přestup.
28. 06. 2012 11:07
Upřímně já bych byla pro přestup. Tohle se dít jednou mojí dceři, tak to řeším už dávno a asi radikálněji. Máte můj obdiv, že jste tak dlouho vydrželi. A z vlastní zkušenosti ti napíšu, že jsem byla nucená jako dítě také přestoupit na jinou školu, protože mladší sestře zrušili třídu a někdo jí musel vodit do školy a domů. V původní tříde jsem sice měla pár kamarádů, ale byla to výběrová třída ve výběrové škole a spousta spolužáků umělo srazit sebevědomí až na bod mrazu. Po přestupu jsem se zařadila úplně v pohodě. Značně jsem si zlepšila prospěch a kamarádů měla plno.
28. 06. 2012 10:47
Popravdě - nevím, co poradit, a to pracuju ve školství dost dlouho. Pravdu tu mají všichni. Asi bych také zkusila jinou školu, děti jsou přizpůsobivé, dcerka si kamarádky nebo kamarádku jistě najde. Navíc ze zkušeností vím, že do šestých tříd chodí na začátku roku více nových dětí. A proč jsi problém neřešila s výchovným poradcem nebo rovnou se ředitelstvím školy? U nás to tak děláme, nechci nás obhajovat, ale řešíme a zapisujeme všechno, takže každá záležitost, o které víme, je dotažena do konce. Na dívenky a spolužáky chtělo "dupnout" když ne ze strany třídní, tak z pozice vedení. Jsem ve vedoucí funkci a vím, že to pomůže. Pak schůzky s rodiči agresorů a klidně i kurátorka. Myslím, že pak už by si dotyční nic nedovolili. Ale to jen pro příště - ty máš před sebou rozhodnutí, které je na tobě a dcerce. Pokud bys potřebovala nějakou jinou radu, klidně mi napiš na mejl - inana@seznam.cz
28. 06. 2012 10:39
přestup plus psycholog a práce s ním průběžně během docházky do nové školy.
tak bych to řešila já.
tak bych to řešila já.
28. 06. 2012 10:38
Já s tím sice žádné zkušenosti nemám, ale když to tak čtu, byla bych také pro přestup...
28. 06. 2012 10:36
souhlasím tady s těma lidičkama,možná by pomohlo kdyby si dcerka přečetla tady naše komentáře,aby věděla že to s ní myslíš dobře a že ti na ní moc záleží
28. 06. 2012 10:14
Ahoj, obdivuji, že jste to obě vydržely tak dlouho. Jak už tu píší i ostatní, doporučila bych přestup, ale i návštěvu psychologa. Jsou to velice citlivé záležitosti - psycholog musí být nestranný a poradil by hlavně tvé dcerce do budoucna, jak na různé situace reagovat, jaký postoj zaujmout. Moc vám oběma držím palce, ať vše dobře dopadne. Když jde o naše ratolesti snášíme vše hůže, než kdybychom to prožívaly samy.
28. 06. 2012 10:06
zde je psycholog na místě a zajdi za novou paní třídní učitelkou, řekni vše na rovinu, protože tady dobrá spolupráce rodiče a učitele je nutná. Jsou to moje takové obecné kecy, tady je každá rada drahá.
28. 06. 2012 09:49
Ahoj, jestli můžu poradit, tak určitě přestup na jinou školu. Pokud jí dotěď nesnášeli, tak není žádná šance že se to zlepší, s nástupem puberty rozhodně ne...vím o čem mluvím, zažila jsem to na základce, řešením byl přestup na 8letý gymp, brečela jsem štěstím, že odtamtaď jdu pryč, ostatní si sice jako tvářili, že jim tam budu chybět, že proč jdu pryč a blabla, ale to jim spíše chyběl fackovací panák a blb, který je nechá opisovat domácí úkoly....prostě každá třída potřebuje mít nějakou tu černou ovci, na níž si bude vybíjet vztek. Rozhodně pryč! Pokud se holky tváří jako tzv.kamarádky, tak jim to absolutně nevěřím, kdyby nima přece byly, tak by jí alespoň trochu bránily ne?A nezačly by s tím až teď-náhoda že?A začít se na chvíli s někým bavit, to se dá vždycky že jo....možná že jim úča domluvila a oni jí poslechly aby měly klid nebo co, tak to totiž vypadá....pokud tě člověk nemá rád, resp. nesedíš mu, tak se s tebou přece nezačne hned kamarádíčkovat a tvářit se že se nic neděje, vyjma situace, když od tebe něco potřebuje....
Strach z přestupu bude vždycky-půjde přece i na střední a pak na vysokou, takže na nějakou sílu kolektivu bych nesázela, navíc každá třída má své party, které se baví jen samy mezi sebou-to se vidí na srazech i různých školních akcích...Radím přestup, holka bude mít možnost začít od začátku a s čistým štítem, chápu že do změn se jí nechce, a ze začátku to bude těžké, ale v dané situaci se mi to jeví jako nejlepší řešení...
Strach z přestupu bude vždycky-půjde přece i na střední a pak na vysokou, takže na nějakou sílu kolektivu bych nesázela, navíc každá třída má své party, které se baví jen samy mezi sebou-to se vidí na srazech i různých školních akcích...Radím přestup, holka bude mít možnost začít od začátku a s čistým štítem, chápu že do změn se jí nechce, a ze začátku to bude těžké, ale v dané situaci se mi to jeví jako nejlepší řešení...
28. 06. 2012 09:48
Určitě jsem pro přestup. Nová škola, noví lidé..bude mít šanci se začlenit bez "historie". Navíc jako nová holka bude pro stálé zajímavá což jí to možná usnadní:-) Držím palce!!!
28. 06. 2012 09:43
taky bych doporučila přestup, u nás na ZŠ se spojovaly tři třídy na začátku osmičky do dvou, když se jedna téměř rozpadla po hromadném odchodu na víceletá gymnázia. Bohužel to pospojovali tím nejhorším způsobem, a sice podle průměru známek - tvrdě řečeno na chytrý a blbý. Kolektiv se už nikdy nevytvořil, bylo to jen o přežití posledních dvou let. Nemyslím, že u vás by spojení tříd přineslo zázračnou změnu k lepšímu.
28. 06. 2012 09:41
Není dobrý přestup? A to jako přesně proč? Mně se zdá, že se učitelka snaží s vámi manipulovat, aby zakryla vlastní chyby. Šikanu schopná řešit očividně nebyla. A pokud odchází více dětí ze školy...tak zřejmě ta škola si taky nebude úplně v pořádku. Moje dcera odešla po páté třídě na gymnázium a je ze změny nadšená. Taky si příliš s původními spolužáky nerozuměla, většina na ní žárlila, že má dobré výsledky a nemusí se moc snažit.
28. 06. 2012 09:39
Určitě bych to řešila přestupem, Kátě se sice nechce, myslím ale, že po prázdnnách vše sklouzne do starých kolejí a zase se bude jen trápit. Takto má možnost začít znova. Pokud to škola dosud neřešila, myslím, že v tuto chvíli jí jde jen o "kus" a s ním spojené peníze. Návštěva psychologa by asi taky pomohla. Dovedu si představit, jak je pro vás pro obě těžké najít to správné řešení, ale myslím, že na staré škole to bude pořád stejné, s nastupující pubertou spolužaček spíš horší.
28. 06. 2012 09:39
Já podobné problémy řešila s oběma dětmi,ale šlo spíše o problém s jedním až dvěma učiteli, kteří dětem do hlav vtloukali, že jsou budižkničemu, tupci,... U syna jsem, dnes už to vím, udělala tu chybu, že jsem věřila učitelům a ne jemu a přestup jsme nezařídili, ale když se u dcery opakovalo totéž jako přes kopírák, odešla, sice až v 7. třídě, ale bylo to jasně ku prospěchu. Jen je mi dnes líto, že jsem u syna tak váhala, dodnes vím, že se na něm základka podepsala a mrzí mě to.
28. 06. 2012 09:37
Opravdu to skouzne do starých kolejí, pryč, pryč, pryč. Ta škola hájí jen svoji pozici, nikoliv dítěte, problém bude nadále bagatelizovat a neřešit. Já vím, není to jednoduché. Znám to také. Jenže u nás na škole byl školní psycholog, šíkana se vnímala jako problém ve škole, stejně se to rok napravovalo.
28. 06. 2012 09:33
Doporučuji přestup - ono na druhém stupni se toho mění hodně, ale pokud je ve třídě otloukánek, tak to si sebou ponese. A navíc určitě učitelku z prvního stupně už mít nebudou. Ale děti zůstanou a ke svým "zvykům" se vrátí snadno.
28. 06. 2012 09:31
Víš Káťa když se s ní teď holky baví,zase moc přestoupit nechce.Já vím,že to zase sklouzne do starých kolejí,ale doufám,že bude mít šanci si najít kamarádky nové.A učitelka mi dneska řekla,že přestup po 5 třídě pro dceru není dobrý.
28. 06. 2012 09:30
A jéjé no nechtěla bych být na tvém místě . Moje dcera měla taky menší problémy se spolužačkami , ale vyřešilo se to . Vlítla jsem na holčičky a udělala bububu ,že pokud jí nedají pokoj tak to budu řešit s rodičema a následně s ředitelem a pomohlo to.
No co ti poradit , já bych jí na tu jinou školu dala , najde si jiné kamarádky a může tam začít od začátku .To že jí teď paní učitelka přemlouvá mi příjde trošku jako že jí teče do bot a šlape jí na paty ředitelka.
No co ti poradit , já bych jí na tu jinou školu dala , najde si jiné kamarádky a může tam začít od začátku .To že jí teď paní učitelka přemlouvá mi příjde trošku jako že jí teče do bot a šlape jí na paty ředitelka.
28. 06. 2012 09:29
Určitě pryč a porada s psychologem - zažila jsem to sama, lepší to prostě nebude a trápila se už dost dlouho...
28. 06. 2012 09:28
Je to téměř čítanková šikana - vč, toho, že učitelka říká, že si za to může sama. Naprostá klasika. Obrátit se na psychologa a řešit s ním i se školou současně a asi bych doporučila přestup... Šestá třída zhoršuje vše, včetně vztahů ve třídě, Moc držím palce, aby se vše vyřešilo ve prospěch dcery.
28. 06. 2012 09:26
Rozhodně přestup. Pokud to učitelka neřešila předtím, nebude to řešit ani teď. Jak jsi psala, s učitelkou sjte to řešily opakovaně a nic z toho. Chvíli to možná bude dobré, ale pak to zas podle mého bude při starém. Když už jsi to vyřídila a dcerka na to kývla, tak bych u toho už setrvala.
Btw: Tolik kamarádek? No nevím, žádná se jí nikdy nezastala, jak jsem pochopila, a zastání nemá ani u sestřenice, a to je smutné. ...:(
Btw: Tolik kamarádek? No nevím, žádná se jí nikdy nezastala, jak jsem pochopila, a zastání nemá ani u sestřenice, a to je smutné. ...:(
jana.stara
Aktuality
Kvíz o ceny
Soutěž o produkty Wasa byla ukončena.
Gratulujeme výhercům: rosste, Ratuska, karkkrk
Ankety
Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?