Sledujte nás:

Kolik energie vydáme při různých aktivitách?

Zpět
 

Autor: STOB CZ s.r.o.

Pohybová aktivita přináší našemu tělu nespočet zdravotních pozitiv, mimo to také pomáhá udržovat rovnováhu mezi energetickým příjmem a výdejem, pohyb je tedy důležitý, ať už chcete hubnout či si vaši stávající hmotnost udržet.

Asi je vám jasné, že jednotlivé aktivity se co do výdeje energie liší, při pomalé procházce vydáte jiné množství energie nežli při rychlém běhu, při minigolfu to bude jiné než při squashi atd. Kromě druhu aktivity se výdej odvíjí také od vaší tělesné hmotnosti a samozřejmě i trvání aktivity. 

Připravili jsme pro vás jednoduchou souhrnnou tabulku, abyste měli představu, kolik zhruba energie při různých aktivitách vydáte. Údaje uvedené v tabulce jsou průměrné, neboť výdej energie závisí na mnoha faktorech, zejména na:

·         intenzitě, rychlosti pohybů,

·         trénovanosti (kdo je trénovanější, vydává při témže výkonu méně energie),

·         pohlaví (u žen je při stejné činnosti menší energetický výdej než u mužů),

·         tělesné hmotnosti (čím více někdo váží, tím více energie vydává).

Hodnoty energetické náročnosti činností se týkají přibližně 80kilového jedince.

Spotřeba energie
za hodinu

Druhy činností

do 400 kJ

činnosti realizované vsedě (čtení, psaní, sledování televize, práce s počítačem)

400 - 1 000 kJ

lehké domácí práce (mytí nádobí, příprava jídla), řízení auta, pomalá chůze, lehké zdravotní cvičení

1 000 - 1 500 kJ

náročnější domácí práce (mytí oken, vytírání, nákupy), pomalá chůze s holemi, pomalá jízda na kole, pomalé plavání, lehké posilování, rekreační míčové sporty (volejbal, stolní tenis)

1 500 - 2 500 kJ

náročné domácí práce (stěhování, štípání dříví), sexuální aktivita, rychlá chůze, horská turistika, rychlá jízda na kole, pomalý běh, posilování, aerobik

2 500 - 4 000 kJ

rychlý běh, silově výbušné sporty (lední hokej, judo, squash apod.), závodní sportovní aktivity

 

Výdej si můžete spočítat také pomocí různých mobilních aplikací či internetových programů. Pro evidenci pohybu vyzkoušejte například Fitkoučink, který je součástí komplexního programu Sebekoučink.

Hodnocení (46 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

01. 02. 2019 18:18
Je dobré být v obraze, díky za přehledné zpracování:-).
01. 02. 2019 18:01
Přiznám se, že některé aktivity odhaduju ale myslím, že se daří ...
30. 01. 2019 21:43
Denně se věnuji sportovní aktivitě minimálně 1 hodinu.
30. 01. 2019 12:38
Děkuji za článek a tabulku
29. 01. 2019 18:11
Na přehled výdeje kalorií mám hodinky a mobil, ale tabulka se hodí
28. 01. 2019 11:11
díky za tabulku .. třeba teď začnu doma víc uklízet, když vím, kolik u toho spálím kJ :)
28. 01. 2019 08:52
Děkuji, tabulka bude dobrý pomocník
28. 01. 2019 07:54
díky za tabulku, občas je dobré si připomenout
28. 01. 2019 07:06
Jelikož mám chytrý náramek a v chytrém mobilu k němu aplikaci, tak si můžu přepínat mezi různými aktivitami a sledovat jaký výdej mám :-).
28. 01. 2019 04:03
Jakákoliv činnost je vlastně fajn. Děkuji za tabulku
28. 01. 2018 10:43
Děkuji za přehlednou tabulku.
27. 01. 2018 15:49
koupila jsem si náramkovy krokoměr tak mám vše pod kontrolou :)
24. 01. 2018 19:53
tyhle tabulky jsou motivující
24. 01. 2018 15:41
Přehledná tabulka. Koupila jsem si fitness náramek, samotnou by mě zajímalo, kolik vlastně kroků za den nachodím :-)
23. 01. 2018 22:46
Jednoduchá přehledná tabulka - takové mám nejraději, díky! :-)
23. 01. 2018 15:24
Fitkoučink je bezva. Jen nevím, k čemu např. přirovnat závodní hraní pinčesu. :-)
23. 01. 2018 10:58
Jsou dny, kdy vůbec necvičím, protože se mi nechce. Ale zároveň ani nelenoším, a ono to domácí popocházení taky nějakou energii vydá.
23. 01. 2018 08:54
Ano, znám ty hodnoty z fitkoučinku.
23. 01. 2018 07:12
Mám chytrý náramek, nastavím v mobilu druh činnosti kterou chci vykonávat a ten mi vše změří a vyplivne kolik jsem spálila :-).
22. 01. 2018 23:12
Moc zajímavá tabulka.
22. 01. 2018 21:09
díky za tabulku
22. 01. 2018 19:55
Není mi příliš jasné, zda se některé domácí aktivity mohou považovat za vhodné pro snižování váhy . Kromě stěhování nábytku se člověk příliš nezaplatí. Spíše se u jednostranných činností mohou dostavit bolesti zad, které pak brání zdravějšímzdravější pohybu.
22. 01. 2018 17:58
díky za tabulku... už visí :-))
22. 01. 2018 17:13
krokoměr mi ukáže na 8500 kroků/vypočtená denní norma/120cal není to moc
22. 01. 2018 14:11
Díky za přehlednou tabulku :-)
22. 01. 2018 13:53
děkuji za rady a typy...
22. 01. 2018 12:37
používám fitkoučink, moc pěkně to spočítá
22. 01. 2018 11:32
Musím si zjistit, jak je na tom lyžování.
22. 01. 2018 11:05
dolevina.: to máš pravdu a ještě ti to spočítá podle času, ale takhle vytažené do tabulky je to prima přehledné na rychlé nakouknutí :-)
nevzdávatse : jsi dobrá , fandím ti.
22. 01. 2018 09:31
Tak jo, přijdu domů sice večer, asi za tmy...., budu mít všeho plné zuby ....., potáhnu si domů spoustu papírů. ALE NEBUDU SE NA TO VYMLOUVAT: NA TOM BALKÓNĚ, CO STOJÍ ROTOPED SI PŘECE MOHU ROZSVÍTIT!! A PRÁCE NENÍ ZAJÍC NEUTEČE MI!!!
22. 01. 2018 09:18
Pěkný přehled :-)
22. 01. 2018 08:57
Tyhle hodnoty jsou ve fitkoučinku,
22. 01. 2018 06:50
Pěkný přehled.
22. 01. 2018 04:43
Přehled v tabulce se bude hodit.

Naši partneři