Sledujte nás:

Služební cesty - jak dodržet správné stravování?

Zpět
Autor: vitek75
Ve skupině: Kila a stres
Počet členů: 178
Založeno: 08. 05. 2013

K založení tohoto tématu mě přivedla jedna otázka, na kterou jsem v příspěvcích nenašel odpověď (pokud se to tu někde řeší, prosím pošlete link) - jak skloubit služební cesty (dvou a vícedenní) a správné stravování? Tak jednou až dvakrát do měsíce jezdím na delší služební cesty, a to i do zahraničí, případně i letadlem. Jednodenní cesta se dá naplánovat, případně pokrýt svačinami z domova, ale co ta delší, kdy nevíte, co budete jíst, kdy se budete moci najíst a o skladbě jídla ani nemluvě. Těžko si asi vezmete s sebou kufr plný jídla (obzvláště cestujete-li letadlem) a rovněž rozbalit si na konferenci či uprostřed obchodního jednání svůj svačinový stoleček není moc praktické. Jak tedy postupovat, kdy dvě hodiny po obědě vám přinesou ke svačině škvarkovou placku s uzeným a ke kávě koláč s povidly (obojí chuťově perfektní)? A vy nevíte, kdy bude nějaké další jídlo, jestli bude nějaká večeře a co k ní bude (může k ní být jen pár chlebíčků, které vás nezasytí nebo taky velký raut se spoustou zeleniny). Jídlo tedy odmítnout a pocit hladu držet hlavou nebo překročit svůj denní příděl kilojoulů a nemít hlad? Snažím se to s jídlem nepřehánět, ale vždy volím variantu nemít hlad, protože hladové tělo má tendenci pak o to víc ukládat. Ale není to ideální. Jak to tedy řešit? A jak řešit exotická jídla, kde se jen dohadujete, jaké ingredience byly použity a tím pádem jak je to jídlo kaloricky asi tak náročné?

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

13. 08. 2016 08:36

Ja resisil bilkoviny smakounem - je to vlastne bilek (cili skoro cista bilkovina), 200g, balene po dvou 50g koleckach v jednom zatavenem obalu, kde to vydrzi i par dni mimo lednici. A s jednou houskou ma clovek i sacharidy a obed, ktery sice nenadchne, ale staci. Nebo tofu, to uz se sezene taky skoro vsude a zase v podstate jen bilkoviny a jidlo samo o sobe. Mozna si clovek nepochutna tolik, ale vejde se to do kazdeho zavazadla a je potravinove sobestacny na par dni. A odskocit si na deset minut se da skoro vzdy a vsude ...

25. 05. 2013 12:26

rentierka:Díky za povzbuzení. Tento týden jsem se zareistrovala, a jak čtu, jde to i u ročníků 55++.Vlastně začínám- takže polovinu semaforků mám červených- to se ale poddá. Horší je ,že jedeme na dovolenou, a tam jsou švédské stoly- to se mi jeví jako problém udtžet se, vytrvat. Zvládáte to všichni?

24. 05. 2013 21:22

Prášek s dlouhou trvanlivostí, určený k rozmíchání v malém množství VODY. Jinak pokazíš ty příznivé hodnoty: nepatrně tuku, obrovsky hodně bílkovin ( proto PROTEINOVÝ nápoj ) a nižší obsah sacharidů vzhledem k objemu bílkovin. Prostě ten nápoj s vodou má pro nás, kdo doháníme bílkoviny, velmi příznivé složení. Ale jak píše kikushka, nepiji ho denně a jsem teď rád.

24. 05. 2013 21:14

kikushka: Díky za tip, zkusím se po něčem podívat. Cena je tedy dost vysoká. Vydrží to třeba ve spíži nebo se to musí po načnutí co nejdříve sníst? Dá se to přidat třeba do jogurtu nebo do něčeho jiného, aby se člověk taky najedl? Možná se ptám hloupě, ale nikdy jsem s takovou vymožeností nepřišel do styku...

23. 05. 2013 21:21

vitek75: ano myslela jsem proteinový prášek ten který používají sportovci, ale v mém okolí to používá spousta lidí jen proto že chodí do fitka, nebo taky tady na STOBu na doplnění bílkovin, takže se fakt nemusíš bát že by to bylo na objemovku nebo tak nějak :) záleží na příchuti-třeba já mám nejradši čokoládový a když smíchám 3 odměrky s 2-3dcl vody, tak to chutná jako slabé kakao, někdo si to třeba mixuje do mléka. Důležité je aby tam byl správný poměr bílkovin a sachrů., pod 75g/100g fakt nebrat. Cena se odvíjí dle značky, kvality bílkovin, také jestli je to jenom z jednoho druhu bílkovin nebo tzv.komplexní a taky samozřejmě jestli to kupuješ v krámě nebo na netu. Naposled jsem kupovala 2kg balení za cca 900kč a je to 80ka protein. Někdo sice říká že to není vhodné zařazovat příliš často protože si tělo odvykne na zpracování klasických bílkovin, ale pokud se tím neláduji 3x denně tak v tom problém nevidím...navíc pokud mám na den nastavených 100g bílkovin což u hubnoucího cyklu není nic překvapivé a nemám zároveň k obědu maso, tak se ty bílkoviny dost problematicky honí že jo. A tahle varianta je rychlá a jednoduchá, i když nenajíš se z toho moc :)

23. 05. 2013 21:11

Vždycky a všude sním aspoň maso - kvůli bílkovinám a od toho ostatního jen tak trochu a zelenina se dá koupit snad všude - sice se občas prodraží,ale zasytí a mám pocit,že zase tolik nehřeším :-)

23. 05. 2013 20:56

Hlásám, že jsem zpátky a zrovna dnes mám "vážný den". Jsem spokojená. Když si sečtu, že jsem měla každý den jídlo, jako každý a i zmrzka a buřtík byl, tak výsledných -0,4 je opravdu milých. Aspoň nemám výčitky svědomí :) Měli jsme nádherné počasí a bylo skvěle.

16. 05. 2013 23:32

No , když tě někde na školení vezmou do stravování, snad je dneska už slušnost, že se zeptají: Někdo má dietu ? A podle toho Ti vaří. Další možnost JJP. Jezte jen polovinu a nechat to odnést. No a když jsou to ty divoké jízdy, kde se domlouvají kšefty, tak to holt asi nezapočítávat, nemít hlad, ALE: ať to netrvá moc dlouho, po dvou dnech se máme vrátit k hubnoucím zvyklostem.

16. 05. 2013 23:01

Díky všem za komentář a tipy. Opravdu jsem měl na mysli spíš ty vícedenní služebky, jednodenní člověk nějak přežije a dá se pokrýt svačinou z domova. Možná to z mého příspěvku v úvodu úplně nevyznělo, ale netrápím se ani tak skladbou jídla z hlediska poměru složek, ale o celkové energetické hodnotě jídla a dilema, jestli spíš nemít hlad a překročit kJ nebo mít hlad a kJ dodržet, případně jak se vůbec ke stravování na služebkách postavit. Pokud se člověk stravuje v restauraci nebo má k snídani možnost si vybrat (snídaně metodou švédských stolů), tak je vyhráno a volím libové maso, šunku a dostatek zeleniny plus trochu přílohy, zkrátka sestavím si jídelníček, jako bych byl doma. Ale mně jde spíš o případ, kdy buď nevíte, co budete kdy jíst nebo vám servírují něco hodně kalorického a vy nemáte na výběr, resp. buď to sníst a nemít hlad nebo to nesníst a hlad mít. Je ještě jiná alternativa? A prosím, kikushko, můžeš mi (nám) říct, co to je za ten proteinový prášek? To je ten, co používají sportovci? Nebo něco speciálního? Chutná to nějak nebo se to musí do něčeho přidat?

16. 05. 2013 09:22

Ještě jsem vás nečetla, ale je to téma pro mne jako stvořené. Služebek jsem za pracovní proces zažila mocmoc. I na 4 měsíce. Ale to už vzala voda. Jsem kategorie 60++ a od Tří králů mám díky "tamagoči" (to jeden mužský prohlašuje, že se s tou zelenou tabulkou mazlíme víc, než se jmenovanou hračkou :)) Tak díky jiídlokoučinku mám -12,5 kgy fuč. A teď jedu na dovolenou. Tak uvidím, jak to ukočíruju. Krásný den všem.

16. 05. 2013 03:03

Vím už dávno o jednom VELKÉM nebezpečí. Před každou cestou začne jakési " jančení" nebo stres, který nás nutí se pořádně najíst. Něco jako "Co kdyby tam neměli nic k jídlu" Takže stánky jsem na přepravních uzlech vždy navštívil a vybílil.
Co s tím, když už tam jsem a předloží mi něco kalorického, příp. nezdravého, mě teď honem jenom napadá : Co vztáhnout na to tu radu, kterou máme se závislostma .´Prostě, jé to nemohu, nezlobte se, opakovat, nevysvětlovat.
Ale znamená to mít bohužel skutečně něco svého zdravého s sebou. A Nestydět se za to, že jsme nemocný. Jsme nemocný ! nebo ne ? Určitě JO.

16. 05. 2013 01:14

Skvělá téma, ale bohužel svým příspěvkem asi moc nepomůžu. Když jedu někam mimo bez možnosti vážení, ale současně vím, že k obědu/večeři bude nějaké maso a tudíž zdroj bílkovin, na svačinu si beru namazaný chleba s lučinou+sýr+šunka, k tomu nějaké jablko, případně mrkev, okurku, co příjde. Je to ale řešení na jeden den. Když jsem jela někam na dýl, tak jsem si jako bílkovinový zdroj brala proteinové tyčinky a pak proteinový prášek, který stačí rozmíchat do hrnečku-3 lžíce představují cca 30g bílkovin. Obvykle ho užívám jen po tréninku, ale v mimořádné situaci poslouží i jako zdroj rychlých-i když pravda dost drahých-bílkovin. Jiné zdroje bílkovin, které by vydrželi mimo lednici dýl než den, bohužel neznám, maximálně tak řízek v trojobalu :D. Pokud se ale takovádle situace opakuje nanejvýš 1-2x za měsíc, nedodržení bílkovinového semaforku bych až tak moc neřešila, na celková zhubnutá kila by tenhle výkyv neměl působit (i když já osobně mám zkušenost že po takovémdle eventu se domů zákonitě vracím vždycky o něco těžší-je to způsobeno přemírou sacharidů a celkově jiným složením jídla, na které jsem normálně zvyklá). Rozhodně ale radím se raději najíst na oběd, než šilhat hlady a pak to o večeři dohnat. Stejně tak to platí třeba o svíčkovou-prostě jeden knedlík mi nestačí, dám si 2-3 a pak holt vypustím svačinu, stejně po takovédle obědě má člověk plnší žaludek než obvykle.

15. 05. 2013 22:29

Super téma! Taky občas mívám problém, když jedu na služebku, nebo když při zákaznickém auditu u nás ve firmě musím s návštěvou někam vyrazit, jsou dvě možnosti, buď oběd přehodím na kolegu :) nebo prostě je vezmu do restaurace a objednám si neperlivou vodu a zeleninový salát nez dresinku, je to ale i tak těžké. Při cestách mimo firmu je to mnohem horší, co jde, to beru s sebou a možná to bude znít hloupě, ale snažím se i o pravidelnost, tak se prostě na chvilku omluvím a zmizím do "zákulisí" něco spolknout. Nejde to ovšem vždy. Pitný režim je bez debat, ale fakt je ten, že ne všude jsou ochotni moji " úchylku" přijmout :)

15. 05. 2013 20:17

Je pravda, že je problém najít trvanlivé potraviny s vyšším obsahem bílkovin, hlavně ke svačinám. Když jsem svačiny omezila na ovoce nebo zeleninu, tak na mě blikal červený semafor za nedostatek bílkovin. I já bych brala nějaké tipy na tto potraviny. Snad nám někdo poradí.

12. 05. 2013 22:38

Děkuji za radu. Zápisníček používám taky - ne vždy má možnost si člověk zapsat jídlo do sebekoučinku hned. Díky již tříměsíčnímu vážení se mi již daří celkem dobře odhadovat, kolik toho mám na talíři. Pokud jsou to jídla rozumná (libové maso, suchá příloha, málo tuku), mám to jako v závodce, kde taky sním celou porci a v denním rozpisu s ní počítám a vychází mi to. Blbé je, když je nějaké hodně kalorické jídlo - když si ho dám polovic, budu mít hlad a když celé, překročím kilojouly. Zkrátka nemohu si vybrat. Máte někdo tip na nějaké trvanlivé jídlo, které zasytí a má rozumně velký podíl bílkovin? Bílkovinné tyčinky znám, ale ty příliš nezasytí. Obvykle mívám svačiny kolem 1000-1500 kJ a typickou mojí svačinou je celozrnná žemle s polotučným tvarohem a libovou šunkou, někdy i tvaroh vyměním za ochucenou lučinu, případně cottage. Ale to není moc trvanlivé, je to tak maximálně na jeden den.

12. 05. 2013 21:07

Dík za tuto diskusi, protože i já v poslední době řeším podobné problémy. Přestože jsem si mohla předem vybrat z nabídky 2 hlavních jídel k obědu i k večeři, stejně podle názvu nevím, co mě čeká, jak upravené, v jakém množství. Snažila jsem se odhadnout množství podobné tomu, co si doma navážím, oddělila jsem na talíři, snědla a zbytek nechala. Řešila jsem svačiny, jak vyhovět poměru bílkoviny - cukry - tuky. Hlavně bílkoviny. Tak jsem to řešila ovocem, které jsem si vzala s sebou, i za cenu nízkých bílkovin. Ale říkala jsem si, že jídla v hotelu nejsou určitě tak dietní, jako doma a i množství sním jen orientační. Psala jsem si jídla do zápisníčku - hmotnost odhadem, pak přenesla do jídlokoučinku, a nějaký ten výkyv neřešila. Nakonec jsem i v takovém týdnu dokázala pár deka shodit. A to byla pro mě odměna.

Naši partneři